Me mennään bussilla!

Me mennään bussilla!

maanantai 15. kesäkuuta 2015

Matkalla woop woopiin ja takaisin

Minä olen ainakin kerran (ehkä kaksikin?) lainannut Risto Räppääjää, ja taas sitä tulee:

"King Kong, sä olet mulle oma
Ping pong, elämä on meille
Ding dong, enkä koskaan sano ’so long’"

Miksi? Kun se nyt vaan on niin hauska sanaleikki, missä ei ole mitään järkeä. Minä voisin jatkaa siihen ainakin tämän verran lisää:

King Kong, vie mut paikkaan
Bing Bong, ei kiinnosta mua yhtään
Hong Kong, kun taidan olla ihan
Ding dong

Tässä sen sijaan on jo jotain järkeäkin: Me olemme seuraavaksi suuntaamassa paikkaan nimeltä Bing Bong (ja jonkin verran sen ohi), Pohjois-Territorio, Australia! Ja sekin on totta, että tällä hetkellä minua ei kiinnosta matkat Hong Kongiin tai muillekaan kaukomaille - woop woop sopii paljon paremmin minun univelan sumentamalle mielelle. Paitsi että 'woop woop' on määritelmän mukaan täysin mielenkiinnoton paikka, eikä meidän puskaleiri toivon mukaan tule olemaan ollenkaan sitä. Tarinoiden mukaan siellä on varsin rikas linnusto, ja eläimistäkin toivottavasti tullaan näkemään ainakin dingoja, vesipuhveleita ja krokotiilejä. Ja jos se on totta, niin sittenhän me olemme Krokotiilimies Mick Dundeen maisemissa, ja ne elokuvat eivät tylsistyttäneet '80-luvulla ketään!

Seikkailuista ja niiden sisällöstä ei ole vielä mitään takeita kun nyt olemme matkalla tuntemattomaan, mutta eipä sillä väliä. Saadaan ainakin olla ihan 'ding dong', eikä tarvitse huolehtia naapurirauhasta, lasten metelöinnistä tai omasta kimittämisestä. Jatkoa seuraa...




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti